تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/11/15 - 10:20
کد خبر: 495449

پیروزی ایران مقابل ژاپن در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳؛

بازتاب پیروزی تیم ملی ایران در رسانه‌های جهان/ از گاردین تا الریاضیه

بازتاب پیروزی تیم ملی ایران در رسانه‌های جهان/ از گاردین تا الریاضیه

پیروزی ایران برابر ژاپن در رسانه‌های مختلف جهان بازتاب داشت که در این گزارش به آن می‌پردازیم.

به گزارش سرویس ورزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تیم ملی فوتبال ایران در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا پیروزی ارزشمندی را برابر ژاپن به دست آورد. با وجود آنکه سامورایی‌ها مدعی و شانس اصلی کسب عنوان قهرمانی بودند اما ایران در این بازی با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی دست پیدا کرد تا راهی نیمه‌نهایی شود.

 پیروزی ایران برابر ژاپن در رسانه‌های مختلف جهان بازتاب داشت که در این گزارش به آن می‌پردازیم:

گاردین در مورد این بازی نوشت:کاپیتان جهانبخش در وقت‌های تلف شده برای ایران گلزنی کرد تا رکورد شکست ناپذیری قلعه نویی به ۱۶ بازی برسد و این تیم برای اولین بار ژاپن را در جام ملت‌ها شکست دهد.

بازتاب پیروزی تیم ملی ایران در رسانه‌های جهان/ از گاردین تا الریاضیه

الجزیره در مورد پیروزی ایران در مقابل ژاپن نوشت: ایران موفق شد در وقت‌های اضافه ژاپن را شکست دهد.

الجزیره دراینباره با یک هوادار سالمند ایرانی گفتگو کرد و او به الجزیره گفت: ما طارمی را در اختیار نداشتیم، اما دیدید که ژاپن را شکست دادیم و ما آمده ایم که قهرمانی جام ملت‌ها را جشن بگیریم.

سایت اهرام در مورد این بازی نوشت: ایران در دقیقه ۹۶ پیروز شد تا ژاپنی‌ها مبهوت شوند. ایرانی‌ها وقت اول بازی را واگذار کردند، اما با غرش در نیمه دوم خاطره ایران در سال ۱۹۷۶ را زنده کردند.

بازتاب پیروزی تیم ملی ایران در رسانه‌های جهان/ از گاردین تا الریاضیه

سایت عرب نیوز هم در مورد این بازی نوشته است: ایران ژاپن را در بهت فرو برد و با گل دیر هنگام جهانبخش موفق شد برای اولین بار در جام ملت‌ها بر ژاپن غلبه کند.

بازتاب پیروزی تیم ملی ایران در رسانه‌های جهان/ از گاردین تا الریاضیه

سایت ماینیچی ژاپن در مورد این بازی از قول اندو نوشت: باید اعتراف کنم که ایران امروز تیم بهتری بود. "این یک تورنمنت بود که باعث شد ما یک بار دیگر متوجه شویم که نبرد سختی در آسیاست. ما اینجا تمام نشده ایم، باید به باشگاه هایمان برگردیم و به کارمان ادامه بدهیم.

بازتاب پیروزی تیم ملی ایران در رسانه‌های جهان/ از گاردین تا الریاضیه

سایت کومپاس به نقل از الریان نوشت: شکست ژاپن پیام بزرگی در بر داشت و شب گذشته استرالیا هم این شکست را تجربه کرد و نشان می‌دهد در آسیا کار بسیار دشوار است و باید قبول کنیم که شکست سامورایی‌های آبی آسان نیست، اما ایران این کار را انجام داد.

کرة الامارات

" ایران با روحش بازی کرد و با شایستگی پیروز شد"

این سایت اماراتی نوشت: پیروزی در دیدارهای دوستانه ژاپن را بسیار مغرور کرده است. این تیم پیش از این برابر تیم‌های آسیایی قطر، عمان، عراق، امارات و عربستان شکست خورده بود و اکنون هم نوبت ایران رسید تا این تیم را شکست دهد. بازیکنان بزرگ ژاپن که در لیگ‌های معتبر اروپایی بازی می‌کنند در تیم ملی تاثیر گذار نیستند. بازیکنان ایران با روح، جنگندگی و درک اهمیت کشور و وطن خود بازی کردند. ایران با شایستگی برابر ژاپن به پیروزی دست پیدا کرد و حتی این شایستگی را داشت که با نتیجه بهتری به پیروزی برسد.

این روزنامه اماراتی با جمله "تیمی که بدون روح بازی می‌کند نمی‌تواند کاری انجام دهد،" طعنه‌ای هم به تیم ملی امارات زد که در جام ملت‌های آسیا ناامیدکننده ظاهر شد.

بازتاب پیروزی تیم ملی ایران در رسانه‌های جهان/ از گاردین تا الریاضیه

فرانس ۲۴

"ایران برابر ژاپن عقده‌گشایی کرد"

فرانس ۲۴ نوشت: ایران در نیمه نخست بازی خوبی را به نمایش نگذاشت و با یک گل شکست خورد اما در نیمه دوم به خود آمد و به طلسم پیروز نشدن برابر ژاپن، پرافتخارترین تیم آسیا پایان داد و با دو گل به پیروزی دست پیدا کرد. غیبت مهدی طارمی در نیمه نخست کاملا مشهود بود و ایران نتوانست عملکرد خوبی  از خود نشان دهد اما در نیمه دوم همه چیز تغییر کرد و شاگردان قلعه‌نویی بسیار خوب ظاهر شدند. آنها در جام ملت‌های آسیا چهار بار برابر ژاپن بازی کرده بودند و موفق به کسب پیروزی نشده بودند اما در این بازی توانستند به پیروزی برسند تا یک روز تاریخی را تجربه کنند.

روزنامه بطولات

"ایران در بازی هیجان‌انگیزه ژاپن را حذف کرد"

این روزنامه مصری نوشت: تیم ملی فوتبال ایران در یک بازی هیجان انگیز و حساس توانست برابر ژاپن با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی دست پیدا کند تا راهی نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا شود. ژاپن در نیمه نخست بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه ۲۸ توسط موریتا به گل رسید اما در نیمه دوم این ایران بود که توسط محبی و روی پاس زیبای سردار آزمون به گل رسید و کار را به تساوی کشاند. سردار در دقیقه ۶۴ به زیبایی هر چه تمام‌تر دروازه ژاپن را باز کرد اما این گل مردود اعلام شد. داور در دقیقه ۳+۹۰ یک پنالتی به سود ایران گرفت که علیرضا جهانبخش آن را تبدیل به گل کرد تا کار  ژاپن تمام شود و ایران به نیمه نهایی راه پیدا کند.

Winwin

"شوک ایران به ژاپن و صعود به نیمه نهایی"

این سایت  عراقی در واکنش به پیروزی تاریخی تیم ملی فوتبال ایران برابر ژاپن نوشت: تیم ملی فوتبال ایران در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا توانست پیروزی هیجان‌انگیزی را برابر ژاپن به دست آورد. نیمه نخست بازی متوازن بود و ژاپن در دقیقه ۲۸ توانست به گل برسد. در نیمه دوم ایران واکنشی قوی از خود نشان داد و در دقیقه ۵۵ کار را توسط محبی روی پاس جادویی سردار آزمون به تساوی کشاند. بازی خاص ایران در نیمه دوم ادامه پیدا کرد و این تیم توانست توسط آزمون به یک گل زیبایی دیگر برسد که داور آن را مردود اعلام کرد. سرمربی ژاپن میتوما و مینامینو را به زمین فرستاد تا عملکرد تیمش بهتر شود اما فشار ایران ادامه پیدا کرد. در دقایق پایانی فشار تیم ایران بیشتر شد و آنها توانستند یک پنالتی به دست آوردند که جهانبخش آن را تبدیل به گل کرد تا ایران به نیمه نهایی راه پیدا کند.

الریاضیه

"پنالتی ایران رویای سامورایی‌ها را بر باد داد"

این روزنامه عربستانی با انتخاب تیتر فوق اینگونه به پیروزی تاریخی ایران واکنش نشان داد: تیم ملی فوتبال ایران به لطف پنالتی‌ای که در دقایق پایانی وقت اضافه به دست آورد توانست برابر ژاپن با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی دست پیدا کند و به نیمه نهایی صعود کند.

تیم ملی فوتبال ایران بازی باخته در نیمه نخست را با دو گل محبی و جهانبخش در نیمه دوم با پیروزی عوض کرد. ایران با پیروزی در این بازی طلسم شکنی کرد چرا که این برای نخستین بار است که آنها در جام ملت‌های آسیا برابر ژاپن به پیروزی دست پیدا می‌کنند.

الکاس

"ایران با شکست ژاپن به نیمه نهایی صعود کرد"

و اما روزنامه الکاس قطر هم در واکنش به پیروزی ایران نوشت: تیم ملی  فوتبال ایران با پیروزی‌ای که برابر ژاپن به دست آورد به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا راه پیدا کرد. ژاپن بازی را بهتر آغاز کرد و در نیمه نخست با یک گل حریف خود را شکست داد اما در نیمه دوم این ایران بود که بهتر ظاهر شد و توانست دو گل به ثمر رساند.

الکاس در ادامه نوشت: دو تیم بازی را با احتیاط زیاد آغاز کردند. ژاپن در تلاش بود تا نبض میانه میدان را به دست گیرد و این در حالی بود که ایران روی سرعت جهانبخش و محمد محبی در کناره‌ها برنامه داشت. ژاپن در نیمه نخست در دقیقه ۲۸ به گل رسید. ایران در دقیقه ۳۹ می‌توانست توسط قدوس گل مساوی را به ثمر رساند اما توپ او با اختلاف کم به بیرون رفت تا نیمه نخست با پیروزی یک بر صفر ژاپن به پایان برسد. دو تیم در نیمه دوم قدرتمندانه وارد میدان شدند و نزدیک بود که کوبو در دقیقه ۵۱ کار تمام کند. سرانجام ایران در یک حمله برق آسا در نیمه دوم توسط محبی و روی پاس دیدنی سردار آزمون گل تساوی را به ثمر رساند.

بازتاب پیروزی تیم ملی ایران در رسانه‌های جهان/ از گاردین تا الریاضیه

الکاس در ادامه نوشت: سردار (آزمون) در دقیقه ۶۳ گل دوم ایران را روی حرکتی دیدنی به ثمر رساند اما داور به کمک VAR این گل را مردود اعلام کرد. بازی بسیار خوب ایران در نیمه دوم ادامه پیدا کرد و تیم چند موقعیت بسیار خوب را خلق کرد و سرانجام بازی خوب این تیم در نیمه دوم با گل جهانبخش از روی نقطه پنالتی همراه شد تا ایران با نتیجه ۲ بر یک پیروز این بازی سخت شود و به نیمه نهایی صعود کند.

دیلی استار ضمن اشاره به روند پیروزی ایران در مقابل ژاپن نوشت: ایران ستاره‌های ژاپن را به لیگ برتر فرستاد و این یک شکست دلخراش برای ژاپنی‌ها بود

سایت العربیه نیز این پیروزی را برای ایران مهم خواند و در گزارشی نوشت:  ایران با یک پنالتی مرگبار ژاپن را به خانه فرستاد و این اولین باری بود که ژاپن در جام ملت‌های آسیا از ایران گل می‌خورد و ژاپن تنها تیمی بود که بیش از ۲ بار با ایران بازی کرده بود و موفق به گلزنی نشده بود.

سایت الیوم السابع و اکسترا کورا نیز بازی ایران و ژاپن را تفسیر کرد و به شرح دقایق این بازی پرداخت.

گزارش از علی پیراینده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top